Elektrikler Neden Kesilir, Gider ?

Yazan d4rkw0r1d Tarih 24 Temmuz 2012 Salı 3 yorum
Elektrikler şehir ortamında daha çok neden kesilir ?.Çünkü her sokağın veya mahalle oraya ait bir trafo vardır.Bu trafo aynı anda veya çok sayı kişi tarafından yüklenince trafoda patlama oluyor.Bu trafoları güçlü yapmadıkların da taktirde bu tip patlamalar gerçekleşir.Diğer bir nedenimiz de kuşlar, havadan giden iletken elektrik kabloları kuşlar için en iyi gözlem yapılacak yer olduğundan kuşlar oraya hep konarlar saten çoğu kez görmüşsünüzdür.Bu olayı şöyle düşünelim.Elektrik kablosunun ilettiği enerji + olarak düşünürsek kuşlarından ayaklarını - olarak düşünürsek bir birbirine zıt geldiğin elektrik çarpması olayı çıkıyor.Bu nedenle de elektrik kesiliyor.Bu olayı aynı şekilde su yani yağmurda da düşünebilirsiniz.Gene elektrik kablonun ilettiği enerji + yağmur suyunu da - olarak düşünürsek gene bir elektrik kesilme olayı gerçekleşecektir.Şimdi diyeceksiniz her yağmur yağdığından elektrikler gitmiyor.Bu kablonun birazda kalitesine bağlı ve yeni olmasına kablolar bildiğiniz gibi plastik kaplamalıdır.Bunlarda yırtınma ve soyunma gibi şeyler olursa ve arayı su girdiğinden elektrik kesilmektedir.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Elektrik adına tırnak kadar bilgiye sahip değilsin. Tamamen uydurmuşsun.
1.si Enerjinin dağıtıldığı iletkenin dışında yalıtım olmaz örgüşeklindedir
2.si aşırı yüklenmeyle elektrik kesintisi olmaz gerilim düşümü olur saniyelik bi sekilde ilgili trafomerkezleri duruma el atar
3.sü kuşlar bu iletkene konduğunda çarpılmazlar çünkü devreyi tamamlıyamazlar elektriğin toprağa geçememesinden dolayı. Öyle yok iletkeni + kuşları - düşünürsek demişsin de acayip güldüm :) bahsettiğin iletkenden yüksek gerilim geçiyor 33.5kV yani 33bin volt dan bahsediyorum doğru akımmı bu artı eksi demişsin muhtemelen elektrik öğrenmek isteyen bi çocuksun senin baban elektrikci de ona hevesleniyomussun gibi gördüm. Soruya dönersek " neden enerji kesintisi olur ? " bu işi yapan biri olarak cevaplıyorum bahsi geçen mahallenin semtin fiderinde çalışma vardır bu kadar net ve basit. Yok kabloda yırtılmaymış içine su girmeymiş patlamaymış hayal gücüne hayran kaldım yüksek gerilimden bahsediyoruz ne yırtılması ne kablosu bara o bara. + mıy - miş çok güldüm sana çok :))

Unknown dedi ki...

Aynen bende çok güldüm valla

Unknown dedi ki...

Tessekkür ederim

Yorum Gönder